Gegevens gebruiken om de ROI van evenementen te verhogen
Evenementen zijn essentieel voor elke marketingstrategie. Omdat ze de kracht hebben om mensen bij elkaar te brengen, bieden evenementen een unieke kans om een doelgroep aan te spreken en een diepgaande band met hen aan te gaan, terwijl ze tegelijkertijd een verkooppijplijn voor het bedrijf verrijken.
Tijdens de pandemie ondergingen gebeurtenissen een transformatie. Naast het navigeren door drastische veranderingen in hoe en waar we elkaar ontmoetten, gebruikten leiders van evenementervaringen nieuwe technologieën om verbindingen te vergemakkelijken. Zo leerden ze meer over het verbeteren van evenementervaringen voor alle aanwezigen, sprekers en sponsors. De belangrijkste verandering voor evenementen: technologische vooruitgang stelt organisatoren van evenementen in staat om vóór, tijdens en na een evenement op basis van data-inzichten te handelen om de resultaten te optimaliseren.
Wat u wel en niet moet doen bij het bijscholen en opschalen van burgerontwikkelaars in uw hele organisatie – Low-Code/No-Code Summit
Wat u wel en niet moet doen bij het bijscholen en opschalen van burgerontwikkelaars in uw hele organisatie – Low-Code/No-Code Summit
Nu we een nieuw tijdperk van gebeurtenissen ingaan, is het belangrijker dan ooit om te weten hoe u de juiste gegevens vastlegt — en deze op een zinvolle manier gebruikt. Volgens een recent onderzoek onder meer dan 200 organisatoren van evenementen is 85% van plan om in 2023 ten minste drie persoonlijke evenementen te organiseren, terwijl 35% van plan is om er ten minste 10 te organiseren. zakelijke impact.
Persoonlijke evenementen, opnieuw vormgegeven met betere gegevens
Nu evenementprofessionals weer persoonlijke evenementen produceren, brengen ze de lessen die zijn geleerd uit meer dan twee jaar van voortdurende onrust en technologische transformatie. Event experience leiders bij alle organisaties pakken de “event impact gap” aan: de ongelijkheid tussen de aspiraties van evenementorganisatoren om impactvolle ervaringen te produceren en hun vermogen om die doelen uit te voeren met de beschikbare technologie.
Hoewel de rol van evenementenorganisator al vele jaren evolueert, heeft de pandemie de verandering snel versneld. Naast expertise op het gebied van planning en logistiek brengen organisatoren van evenementen nu tal van andere vaardigheden met zich mee: data-analyse, marketingoperaties en digitale productie. Maar zelfs met hun verbeterde vaardigheden blijven organisatoren worstelen met verouderde evenementensoftware die hen ervan weerhoudt toegang te krijgen tot hun gegevens en deze te activeren. Dat obstakel belemmert het vermogen van organisatoren om gepersonaliseerde ervaringen te ontwerpen en uit te voeren en echt contact te maken met hun publiek.
Betere gegevensactivering stelt marketeers in staat om outreach te personaliseren en betrokkenheid op grote schaal te stimuleren, inclusief ev